روحانی: دوران تحمیل سیاست های آمریکا در منطقه به سر آمده است
(last modified 1397-09-28T14:17:06+00:00 )
قوس 28, 1397 18:47 Asia/Kabul
  • روحانی: دوران تحمیل سیاست های آمریکا در منطقه به سر آمده است

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: دوران دیکته کردن سیاست ها به سر آمده و آمریکا قادر نیست از هزاران کیلومتر آن طرف تر برای ملت های منطقه نسخه بپیچد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر چهارشنبه پیش از ترک تهران به مقصد آنکارا در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مواضع دولت ترکیه در برابر توطئه تحریم های آمریکا ضد ایران همچون دیگر همسایگان، مواضعی قاطع و تأثیرگذار بوده است.
روحانی که با هدف شرکت در پنجمین شورای عالی راهبردی ایران و ترکیه در صدر هیأتی عالی رتبه به آنکار سفر می کند،گفت: در این سفر موضوعات دو جانبه منطقه ای، جهانی و بین المللی و همچنین مباحث همکاری اقتصادی، بانکی، تجاری در زمینه انرژی، نفت و گاز بررسی خواهد شد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در این سفر تجار و بازرگانان ایران و ترکیه در قالب شرکت های بخش خصوصی با حضور رئیسان جمهوری دو کشور جلسه مشترکی برگزار خواهند کرد.
روحانی، امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم را از دیگر زمینه های همکاری ایران و ترکیه عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ترکیه در حال احداث دیوار در مرزهای شرقی خود و مرزهای غربی ایران است، توجه به مسائل زیست محیطی از دیگر مباحث مطرح در این سفر است.
رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به مذاکرات سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه برای حل بحران سوریه گفت: ایران از ابتدا بحران سوریه برقراری امنیت، بازگشت آوارگان سوری به خانه و سپردن سرنوشت سوریه به مردم این کشور را خواستار بود.
«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از گفت وگو با خبرنگاران، تهران را به مقصد آنکار ترک کرد.

 

کلیدواژه