دیدار وزیر خارجه سوئد و عراقچی؛ حمایت والستروم از برجام
(last modified 1397-09-29T05:45:56+00:00 )
قوس 29, 1397 10:15 Asia/Kabul
  • دیدار وزیر خارجه سوئد و عراقچی؛ حمایت والستروم از برجام

وزیر خارجه سوئد گفت: برجام، توافقی بین‌المللی مبتنی بر رویکرد چند جانبه‌گرایی است و با اجرای آن همه کشورها منتفع شده‌اند.

«مارگوت والستروم» Margot Wallström روز چهارشنبه در دیدار «عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در استکهلم، با تاکید بر اراده سیاسی کشورش برای تداوم و گسترش همکاری‌ها با ایران در ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی افزود: با توجه به اهمیت برجام، کشورهای اروپایی ازجمله سوئد به‌رغم خروج آمریکا از برجام، حفظ و اجرای برجام را در هر شرایطی خواستارند.

وزیر خارجه سوئد اظهار کرد: کشورهای اروپایی در تلاش هستند ترتیباتی را برای تداوم و گسترش فعالیت‌های اقتصادی و تجاری با ایران تنظیم کنند.

وزیر خارجه سوئد همچنین با قدردانی از ایران به‌خاطر نشان دادن حُسن‌نیت و حمایت از مذاکرات یمنی - یمنی که اخیرا به میزبانی سوئد در این کشور برگزار شد، بر لزوم ادامه کمک و همکاری ایران تاکید کرد. 

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران نیز با قدردانی از مواضع مثبت و سازنده سوئد برای گسترش همکاری‌ها با ایران و در حمایت فعالانه از برجام، بر لزوم حمایت‌های بیشتر و عملی کشورهای اروپایی از برجام تاکید کرد.

«عباس عراقچی» همچنین با اشاره به نتایج مذاکرات یمنی - یمنی، اظهار کرد: سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر تعامل درچارچوب استقرار ثبات، امنیت، توسعه و فرآیندهای سیاسی است و ایران به ایفای نقش سازنده خود برای موفقیت مذاکرات یمنی- یمنی ادامه خواهد داد. 

«عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران برای برگزاری دور چهارم رایزنی‌های سیاسی ایران و سوئد به استکهلم سفر کرده است.

کلیدواژه