قوس 29, 1397 12:46 Asia/Kabul
  • سردار رضایی: ایران و افغانستان تعامل خوبی در مرزها دارند

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: تعامل خوب ایران و افغانستان موجب افزایش امنیت در مرزها شده است و این موضوع در توسعه اقتصادی و تجاری نقش بسزایی دارد.

به گزارش روز پنجشنبه ایسنا، سردار سرتیپ «قاسم رضایی» در حاشیه نشست مشترک فرماندهان مرزبانی نیروی انتظامی ایران و افغانستان که در شهر مرزی «تایباد» Taibad در استان خراسان رضوی (شمال شرق ایران) برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به این‌که برخی گروهک‌های تروریستی در افغانستان فعالیت دارند و برای افغان ها مشکلاتی ایجاد کرده اند در این زمینه تبادل اطلاعات میان دو طرف انجام شد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ایران تصریح کرد: مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این دیدار دو جانبه، کنترل و نظارت بر مرزها و جلوگیری از ورود غیرقانونی از سمت افغانستان بود.

وی افزود: کنترل بیشتر مرزها برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و بالابردن سطح تعامل دوطرف در راستای افزایش صادرات و واردات کالا و تأمین امنیت رانندگان ایرانی در افغانستان است.

سردار رضایی همچنین موضوع تعیین خطوط مرزهای دو کشور را موضوعی مهم دانست و گفت: کنترل و گشت‌زنی بیشتر در مرزهای دو کشور و نیز انجام عملیات همزمان در برخی مواقع از مهمترین مصوبات این نشست مشترک بود.

سرلشکر «جمعه گل همت»، فرمانده مرزبانی افغانستان هم به برخی از اشتراکات ایران و افغانستان در حوزه‌های فرهنگی و مذهبی و تعاملات و روابط خوب دو کشور اشاره کرد و گفت: امنیت ایران نه تنها برای ملت و دولت افغانستان بلکه برای همه کشورها یک الگو است.

کلیدواژه