جدی 01, 1397 11:17 Asia/Kabul
  • آغاز رزمایش

رزمایش "پیامبر اعظم (ص) ۱۲" با پیام صلح و با رمز یا رسول الله(ص) در جزیره قشم(جنوب ایران) آغاز شد.

به گزارش رادیو دری، سردار سرتیپ پاسدار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز شنبه گفت: رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۲ که با شعار نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه وحدت ملی و ظرفیت سازی‌های نوین دفاعی در سطح راهبردی برگزار می شود، دفاعی بوده است و متناسب با تهدیدات احتمالی دشمنان اجرا می‌شود.
سرتیپ پاکپور افزود: در این رزمایش یگان‌های واکنش سریع، نیروی مخصوص و تکاوری، پهپاد‌های رزمی و شناسایی، بالگرد‌های هجومی، ترابری و بارریز، جنگال، مکانیزه، واحد‌های مهندسی و تخریب، سیستم‌های کنترل و فرماندهی و ناو تیپ ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران حضور دارند.
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تغییر رویکرد در رزمایش‌ها از وضعیت دفاعی به تهاجمی، عملیات بازپس گیری باسرعت و آتش پرحجم برای دفاع از جزایر، تمرین طرح‌های تهاجمی ویژه برای تصرف سواحل و انهدام تاسیسات و زیرساخت‌های دشمن را از اهداف برگزاری این رزمایش عنوان کرد.
سرتیپ پاکپور همچنین با تأکید بر اینکه ایران اسلامی برای هیچ کشوری تهدید نیست، گفت: در صورتی که دشمنان نیت سوء داشته باشند، ایران در برابر آن‌ها با تمام توان و ظرفیت خواهد ایستاد.

کلیدواژه