آمادگی کامل دولت ایران برای مقابله با تحریم های یکجانبه آمریکا
(last modified 1397-10-02T04:35:09+00:00 )
جدی 02, 1397 09:05 Asia/Kabul
  •  آمادگی کامل دولت ایران برای مقابله با تحریم های یکجانبه آمریکا

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران، هدف دشمنان ملت ایران از اعمال تحریم را ایجاد اخلال در جریان واردات کالا به کشور ارزیابی کرد و گفت: دشمنان می خواهند با ایجاد اختلال در مسیر تجارت خارجی، ایران را در تامین کالاهای مورد نیاز با مشکل روبرو کنند اما هرگز موفق نخواهند شد.

به  گزارش ایرنا، «اسحاق جهانگیری» شنبه شب در جلسه بررسی مسائل گمرکی ایران از آمادگی کامل دولت ایران برای مقابله با تحریم های یکجانبه آمریکا خبر داد و اظهار داشت در جلسات متعدد نظیر جلسات ستاد مقابله با تحریم و جلسات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، تصمیمات مناسبی اتخاذ شده است تا جریان واردات کالا تحت هر شرایطی انجام شود.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز با تاکید بر اینکه ملت ایران در برابر متجاوز و زورگو، هرگز سر خم نکرده است و نمی‌کند، تاکید کرد: ایرانیان در مبارزه اراده‌ها، آمریکا را شکست خواهند داد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، سه شنبه 18 ثور به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد. دور نخست تحریم ها از 16 اسد به اجرا گذاشته شد؛  دور دوم نیز 14 عقرب رسما اجرایی شد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین‌المللی مواجه شده است.

 

کلیدواژه