جدی 02, 1397 09:29 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: امنیت و ثبات سیاسی سوریه ضامن بقای امنیت منطقه است

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل با تأکید بر ثبات و امنیت سیاسی سوریه در تحولات منطقه ای گفت: آرامش سوریه ضامن امنیت و ثبات بیشتر منطقه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مجلس ،«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز شنبه در دیدار «عدنان حسن محمود» سفیر سوریه در تهران روند تحولات سوریه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: چشم انداز آینده سوریه روشن و مثبت بوده و موفقیت های مردم، نیروهای مسلح و دولت سوریه افق جدیدی را برای این کشور بر مبنای ثبات سیاسی و امنیتی رقم زده است.
امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از تقویت روند ثبات و آرامش در سوریه، به مواضع کشورهایی همچون آمریکا و عربستان در منطقه و سوریه اشاره کرد و گفت: رفتار غیرسازنده آمریکا و عربستان با توجه به تحولات منطقه و به ویژه تحولات سوریه غیرسازنده است و ریاض باید خود را از طرح های رژیم صهیونیستی دور کند.
عدنان حسن محمود هم با اشاره به نگاه راهبردی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در کمک به سوریه در شکست جریان تکفیری ـ تروریستی داعش گفت: سوریه هرگز نقش اساسی جمهوری اسلامی ایران را در مبارزه با تروریسم از یاد نخواهد برد.
سفیر سوریه در ایران همچنین با تأکید برضرورت ایفای نقش روابط پارلمانی در پیشبرد اهداف راهبردی دو کشور افزود: همکاری های فیمابین به ویژه تعاملات پارلمانی نقش به سزایی در تقویت روابط داشته است و سوریه از همکاری های پارلمانی و ارتقاء روابط با ایران استقبال می کند.