جدی 03, 1397 18:47 Asia/Kabul
  •  ظریف : حضور آمریکا در سوریه از ابتدا غیرقانونی بود

وزیر امور خارجه ایران گفت، آمریکا هرگز با گروه تروریستی داعش مبارزه نکرده است و حضور این کشور در سوریه به سود ملت و یا با موافقت دولت سوریه نبود.

«محمد جواد ظریف» روز دوشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «المیادین»، افزود: حضور آمریکا در سوریه از ابتدا غیرقانونی بود و اطلاعات کافی درباره طرح آمریکا در سوریه وجود ندارد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا 28 قوس اعلام کرد: نظامیان این کشور به زودی از سوریه خارج خواهند شد.

وزیر امور خارجه ایران، همچنین با بیان اینکه ایران پس از خروج آمریکا از برجام گزینه های متعددی دارد، خاطرنشان کرد: ایران بر اساس منافع ملی خود از این گزینه ها استفاده خواهد کرد.

وی، افزود: اروپایی ها باید در اجرای تعهدات خود در قالب برجام، عمل کنند و اگر آنها گام های عملی برندارند، ایران منتظر آنها نخواهد ماند.

ظریف در ادامه، با بیان اینکه کشورهای منطقه نباید علیه یکدیگر باشند بلکه باید امنیت منطقه را به صورت مشترک تامین کنند، تصریح کرد: عربستان سعودی دهها میلیارد دلار در جنگ علیه یمن هزینه کرد، اما چیزی به دست نیاورد.

وزیر امور خارجه ایران، درباره احتمال عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه هم گفت: ایران نگرانی های ترکیه را درباره عملیات تروریستی درک می کند و هر نوع عملیات نظامی در سوریه بدون موافقت دولت دمشق، به حل بحران کمک نمی کند.

 

کلیدواژه