شمخانی: برخی کشورها امنیت خود را به کشورهای فرامنطقه ای فروخته اند
(last modified 1397-10-04T13:38:26+00:00 )
جدی 04, 1397 18:08 Asia/Kabul
  • شمخانی: برخی کشورها امنیت خود را به کشورهای فرامنطقه ای فروخته اند

دبیر شورایعالی امنیت ملی ایران گفت: برخی کشورها، امنیت ملی خود را به اراده کشورهای فرامنطقه ای فروخته اند و تصور می کنند آمریکا می تواند بقای آنها را تضمین کند.

به گزارش ایرنا، «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز سه‌شنبه در دیدار «اوکتای اسداف» Ogtay Asadov رئیس مجلس جمهوری آذربایجان در تهران با بیان اینکه امنیت کشورهای منطقه با مذاکره و تعامل تأمین می شود، افزود: راه تداوم حاکمیت ها، تکیه بر ظرفیت های ملی و پشتوانه های مردمی است. 
شمخانی افزود: امروز خطر تروریسم و ریشه های آن، در برخی کشورهای منطقه ترویج می شود که تمام منطقه را با بحران مواجه کرده است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با اشاره به تحریم های آمریکا ضد ایران نیز گفت: تحریم های آمریکا فاقد هرگونه مبنای قانونی است و بدون تردید این گونه اقدامات که بارها با شکست روبرو شده است، فرجامی به جز انزوای آمریکا نخواهد داشت.
رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان نیز که در صدر هیاتی پارلمانی به ایران سفر کرده است، گفت: جمهوری آذربایجان علاقه مند به گسترش همکاریهای همه جانبه با ایران است و در این مسیر از هر ابتکار و پیشنهادی استقبال می کند.
اسداف، پیش از دیدار با شمخانی با «حسن روحانی» رئیس جمهوری و «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران نیز دیدار و درباره مسائل مورد علاقه دوجانبه گفت وگو کرد.
هیات پارلمانی جمهوری آذربایجان فردا (چهارشنبه) هم با حضور در شهر ارومیه، علاوه بر دیدار با استاندار آذربایجان غربی و بازدید از مراکز تاریخی، نشستی با مسئولان اتاق بازرگانی و بخش خصوصی این استان، درباره مراودات تجاری و مرزی دو کشور برگزار خواهد کرد. 

کلیدواژه