گردهمایی 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران در اردن
(last modified 1397-10-06T11:18:56+00:00 )
جدی 06, 1397 15:48 Asia/Kabul
  • گردهمایی 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران در اردن

گردهمایی 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در اردن و برخی مسوولان اردنی و فلسطینی برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، «مجتبی فردوسی پور» سفیر ایران در اردن روز چهارشنبه در گردهمایی تحت عنوان «جمهوری اسلامی ایران طی 40 سال... روشها و دستاوردها»، پیامدهای پیروزی انقلاب اسلامی و تحولات داخلی ایران، مفهوم تلاش برای ایجاد یک منطقه قدرتمند و مسائل پیرامون قدس شریف را تشریح کرد.

فردوسی پور بر حمایت تهران از اردن برای دفاع و حفظ مقدسات اسلام و مسیحیت در قدس شریف و تداوم نقش مهم اردن در این موضوعات تأکید کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: طرح های دشمنان امت اسلامی با افزایش هماهنگی و همکاری بین کشورهای اسلامی به ویژه ایران و اردن، ناکام بماند.

«جواد العنانی» معاون پیشین نخست وزیر اردن نیز در این همایش گفت: کشورش تلاش می کند با بازنگری در روابط با تهران،  وارد اقتصاد سه جانبه ای با سوریه، عراق و لبنان شود که ایران در آن نقش دارد.

«عباس زکی» سفیر پیشین فلسطین در بیروت هم با اشاره به اینکه هیچ «کشور عربی و اسلامی وجود ندارد که به اندازه جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین واقعا حمایت کرده باشد»، بر اهمیت رابطه با تهران و تداوم حمایت ایران از مقاومت فلسطین در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

کلیدواژه