جدی 07, 1397 14:18 Asia/Kabul
  • مردم ایران در نُهم دی پاسخ محکمی به دشمنان دادند

خطیب نماز جمعه تهران گفت: مردم ایران در نُهم دی 1388 با بصیرت خود، توطئه های آمریکا، رژیم صهیونیستی و گروه های ضد انقلاب را خنثی کردند و پاسخ محکمی به آنان دادند.

نُهم دی سال 1388 (30 دسامبر 2009) یادآور راهپیمایی میلیونی مردم ایران در اعلام برائت از ساختار شکنان جامعه و پاسخی قاطع به عناصر فتنه‌گری بود که به بهانه تقلب در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، مسیر بیراهه را در پیش‌گرفته بودند.
آیت الله «سید احمد خاتمی» در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به خروج نظامیان آمریکایی از سوریه افزود: عقب نشینی آمریکا از سوریه، استعفای وزیر دفاع این کشور و بازگشایی مجدد سفارتخانه‌های برخی کشورهای منطقه در سوریه، شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه است.
آیت الله خاتمی، سفر مخفیانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به عراق را اوج عجز و خفت آمریکا عنوان کرد و افزود: تحولات اخیر منطقه نشان می دهد که مقاومت بهترین راه مقابله با مستکبران است.
خطیب نماز جمعه تهران همچنین درباره تحولات یمن گفت: مردم یمن در اوج مظلومیت قرار دارند و آزادی خواهان جهان نباید در برابر جنایت های متجاوزان به یمن سکوت کنند.
آیت الله خاتمی با اشاره به اوضاع فرانسه نیز افزود: لیبرال دموکراسی غرب در شیب سقوط قرار گرفته است.
امام جمعه موقت تهران همچنین با تبریک میلاد حضرت مسیح(ع) و آغاز سال نوی میلادی تصریح کرد: مسیحیان جهان از مستکبران اعلام برائت کنند تا صلح و دوستی در جهان برقرار شود.

کلیدواژه