جدی 11, 1397 19:34 Asia/Kabul
  • سخنگوی وزارت امورخارجه: ایران تاثرگذارترین کشور منطقه است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: کشورهای جهان در عمل به این نتیجه رسیده اند که منطقه خاورمیانه بدون کمک ایران نمی تواند بر مشکلات فائق آید.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری مهر افزود: کارنامه ایران در مبارزه با تروریسم نشان داده که جمهوری اسلامی  در پی ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و ممانعت از شعله ورتر شدن ناامنی ها است. 
قاسمی با بیان اینکه ایران همواره با درخواست دولت های منطقه و درحد توان برای مبارزه با تروریست‌ها به کمک آنها شتافته است، تصریح کرد: در راستای مبانی اصولی ایران از جمله قانون اساسی و نگاه به تعالیم عالی اسلامی، جمهوری اسلامی همواره برای تثبیت امنیت، کمک به همکاری منطقه ای و گسترش روابط با همسایگان، تلاش کرده است.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران به جنگ روانی آمریکا ضد ایران اشاره کرد و گفت: سیاست اصولی ایران، مداخله نکردن در امور داخلی کشورها است ضمن اینکه با همه توان از امنیت خود و امنیت منطقه که می تواند امنیت خود ایران هم باشد، دفاع می کند.
قاسمی افزود: ایران اجازه دخالت در امور داخلی خود را به هیچ کس نمی دهد و به دنبال فراهم کردن توسعه و رونق اقتصادی و همکاری با کشورهای منطقه است.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد: بدون تردید جنگ روانی آمریکا ضد ایران که می‌خواهد به دروغ، جمهوری اسلامی را برای پذیرش سخنان نابحق تحت فشار قراردهد، شکست خواهد خورد.

کلیدواژه