جدی 12, 1397 11:32 Asia/Kabul
  •  ظریف : شاید ترامپ از کره زمین هم خارج شود

وزیر خارجه جمهوری اسلامی سه‌شنبه شب به تصمیم آمریکا و رژیم صهیونیستی برای خروج از سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد "یونسکو" (UNESCO) واکنش نشان داد.

به گزارش پارس تودی، "محمد جواد ظریف" در توییتر با برشمردن خروج متناوب دولت "دونالد ترامپ"، رئیس‌جمهور آمریکا از توافق‌ها و پیمان‌های بین‌المللی همچون "برجام"، "نفتا"، "پیمان تجاری ترانس پاسیفیک (TPP)" و "معاهده آب و هوایی پاریس" نوشت، آیا چیز دیگری مانده که دولت ترامپ و رژیم دست نشانده اش از آن خارج شوند؟ شاید خروج از کره زمین؟.

آمریکا و رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه 1 ژانویه 2019 (11جدی 1397) رسماً از یونسکو خارج شدند.

وزارت خارجه آمریکا 12 اکتبر 2017 (20 میزان 1396) به این بهانه که "یونسکو" رویکردهای ضد اسرائیلی دارد، اعلام کرد، از این سازمان خارج خواهد شد.

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز در همان روز به وزارت خارجه این رژیم دستور داد مقدمات خروج اسرائیل از یونسکو را فراهم کند.

آمریکا پیشتر کمک های مالی به یونسکو را (در سال 2011)، پس از آنکه فلسطین به عنوان یکی از اعضای این سازمان پذیرفته شد، قطع کرده بود.

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد «یونسکو»، 4 ژوئیه 2017 (13سرطان 1396) در قطعنامه ای تاکید کرد، اسرائیل  هیچ مالکیتی بر بیت المقدس ندارد.

کلیدواژه