جدی 13, 1397 11:22 Asia/Kabul
  •   50  درصد افزایش صادرات کالا از مرز دوغارون به افغانستان

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون (شمال شرق ایران) گفت: از ماه مارس تا دسامبر 2018 صادرات کالا از این منطقه به افغانستان نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل (2017) به لحاظ وزنی 50 درصد و به لحاظ دلاری 180 درصد افزایش یافته است.

«حسین آقایی» در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) افزود: منطقه مرزی دوغارون به دلیل قرار گرفتن در نقطه مرزی ایران و افغانستان از کانون‌های اصلی اقتصادی ایران با افغانستان و کشورهای شرق آسیای مرکزی است.
مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تصریح کرد: شهر هرات افغانستان نیز به علت هم‌جواری با منطقه ویژه اقتصادی دوغارون بستری امن را برای فعالیت‌های تولیدی، بازرگانی و خدماتی فراهم کرده است.
به گفته آقایی، آهن‌آلات، مصالح ساختمانی، قیر، سوخت، مواد غذایی و MDF از مهم‌ترین کالاهای صادراتی به افغانستان از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون است.
ایران سال 2017، یک میلیون و 877 هزار و 545 تُن انواع کالا به ارزش یک میلیارد و 510 میلیون دلار از گمرک مرزی دوغارون به افغانستان صادر کرد.
مرز دوغارون در شهرستان "تایباد" Taybad استان خراسان‌رضوی در شمال شرق ایران واقع شده و گمرک این منطقه در زمینه‌های صادرات، واردات، ترانزیت و مسافری میان ایران و افغانستان فعال است.

کلیدواژه