جدی 14, 1397 15:53 Asia/Kabul
  •  قاسمی: ایران علاقه مند به تعمیق روابط با کشورهای منطقه است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر همسایگان و کشورهای پیرامونی با همه کشورهای منطقه در جهت همگرایی، تعمیق روابط و کاهش اختلافات همکاری می کند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به سفرهای آتی وزیر  امورخارجه ایران به کشورهای منطقه افزود: نگاه ایران به همسایگان و کشورهای منطقه همواره نگاهی مثبت همراه با همزیستی مسالمت آمیز و تلاش برای صلح و ثبات و امنیت پایدار در منطقه است. 
قاسمی گفت: ارتباط ایران با کشورهای همسایه به طور مستمر در سالیان اخیر دنبال شده و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با همسایگان، سیاست کلان و دائمی جمهوری اسلامی ایران است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران با بیان اینکه کارنامه ایران در حوزه مسائل منطقه‌ای بسیار درخشان است، تصریح کرد: ایران در حوزه کشورهایی مانند عراق ، سوریه و حتی یمن در جهت ایجاد ثبات ، امنیت و بازگشت آرامش به این کشورها تلاش بسیاری کرد.
قاسمی افزود: وضع سوریه به گونه ای است که همه به مواضع 5 یا 6 سال پیش ایران که بسیاری آن را باور نداشتند، بازگشته اند و امروز بازنگری جدی در مواضع کشورها نسبت به مسئله سوریه و واقعیت تروریسم مشاهده می شود.
به گفته سخنگوی وزارت امورخارجه ایران،«محمد جواد ظریف» رئیس دستگاه دیپلماسی ایران درجهت گسترش همکاریهای همه جانبه، روزهای آینده به  هند و سپس عراق سفر خواهد کرد.

کلیدواژه