فلاحت پیشه: اظهارات پمپئو ضد ایران بیشتر جنگ روانی است
(last modified 1397-10-15T11:53:45+00:00 )
جدی 15, 1397 16:23 Asia/Kabul
  • فلاحت پیشه: اظهارات پمپئو ضد  ایران بیشتر جنگ روانی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران، اظهارات وزیر امورخارجه آمریکا ضد ایران را جنگ روانی و فرار مقامات آمریکایی از شکست سیاست هایشان ضد جمهوری اسلامی دانست.

به گزارش رادیو دری،«حشمت الله فلاحت پیشه»رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما درباره اظهارات مداخله جویانه «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه امریکا درباره ملت ایران مبنی بر اینکه تحریم ها بیشتر به خاطر تغییر رژیم ایران و دادن نوعی آرامش به ایرانیان است، تصریح کرد: شکست سیاست های اخیر آمریکا در قبال ایران باعث شده است مقامات امریکایی این بار از زبان وزیر امورخارجه شان این شکست ها را با فشار و تحریم با هدف تغییر رژیم توجیه کنند.
فلاحت پیشه افزود: مواضع رئیس جمهوری امریکا در قبال ایران نوعی عجز و ناتوانی است و «دونالد ترامپ» بارها این ناتوانی خود را در قبال ایران مطرح ساخته و درخواست مذاکره با مقامات ایرانی را بارها اعلام کرده است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: ملت ایران و ملت های منطقه به خوبی می دانند که امریکا در هر نقطه ای از جهان و منطقه که وارد شود و بخواهد ایفای نقش کند، نقشش منفی است و در سوریه، افغانستان، عراق و بسیاری از کشورهای منطقه که وارد شده مردم این کشورها را با بدبختی و بیچارگی روبرو ساخته است.
نماینده مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به هزینه آمریکا در کشورهای منطقه که تنها در عراق بیش از 6 تریلیون دلار هزینه روی دست امریکا گذاشته است ، تصریح کرد: ناتوانی آمریکا به گونه ای است که حتی در کشورهای کوچکتر و ناتوان تر و کشورهایی که فاقد توان استقرار حاکمیت ملی خودشان بودند وارد شد اما با شکست مواجه شد و رئیس جمهوری فعلی امریکا به این شکست ها اذعان کرده است.

کلیدواژه