ظریف: ایران تامین کننده مطمئن نفت هند است
(last modified 1397-10-18T04:12:22+00:00 )
جدی 18, 1397 08:42 Asia/Kabul
  •  ظریف: ایران تامین کننده مطمئن نفت هند است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به دهلی نو سفر کرده است، گفت: ایران همواره تامین کننده مطمئن نفت برای هند بوده و خواهد بود.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف عصر دوشنبه در فرودگاه دهلی نو درباره سفر سه روزه خود به هند افزود: هدف هیات ایرانی از این سفر،  شرکت در کنفرانس بین المللی سالانه گفت و گوی «رایسینا»  و رایزنی با مسئولان هندی درخصوص مسایل مورد علاقه ازجمله فروش نفت ایران به هند است.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه روابط ما با هند حتی بعد از تحریم های آمریکا روابط خوبی بوده، افزود: یک توافق خوب بانکی با هندی‌ها داریم که پاییز گذشته و بعد از تحریم ها به امضا رسیده و این توافق این امکان را برای دوکشور فراهم می کند که هم صادرات و واردات و هم سایر نیازهای مالی را از این مسیر تامین کند.

ظریف ادامه داد: حضور نمایندگان پررنگ بخش خصوصی در این سفر نشان دهنده علاقه بخش خصوصی به استفاده از این فرصت در شرایط تحریم های ظالمانه برای توسعه روابط تهران- دهلی نو است.

دیدار با مقام های هندی، شرکت در همایش مشترک تجاری ایران و هند و سخنرانی در کنفرانس بین المللی سالانه گفت وگوی «رایسینا» از جمله برنامه های وزیر امور خارجه ایران در سفر سه روزه به هند است.

کلیدواژه