جدی 19, 1397 15:24 Asia/Kabul
  •  قاسمی: کشورهای اروپایی در مبارزه با تروریسم صداقت ندارند

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تصمیم غیر منطقی و تعجب برانگیز اتحادیه اروپا که بر پایه اتهامات بی پایه و اساس، چند تبعه ایرانی را مورد تحریم قرار داد، محکوم کرد.

اتحادیه اروپا که مدعی تلاش برای حفظ برجام است روز سه شنبه نخستین دور تحریم‌ها ضد ایران را بعد از اجرایی شدن این توافق در سال 2016 اعمال کرد؛ این تحریم‌ها بر پایه ادعاهایی اعمال شد که دانمارک ضد ایران مطرح کرده است.
دانمارک 8 عقرب 1397 بدون ارائه هیچ مستنداتی، تهران را به تلاش برای انجام یک حمله در خاک خود متهم کرد اما جمهوری اسلامی ایران، این ادعا را تکذیب کرد.
در همین حال، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام کرد اسرائیل در جریان پرونده سازی دانمارک ضد ایران نقش مستقیم داشته است.
به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه،«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز چهارشنبه تحریم های ضد ایرانی اتحادیه اروپا را نشانه صداقت نداشتن کشورهای اروپایی در مبارزه با تروریسم خواند و افزود: اتحادیه اروپا به جای قرار دادن نام گروههای تروریستی و جنایتکاری همچون منافقین و الاحوازیه در فهرست تحریم خود، از آنان حمایت می کند.
قاسمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با تروریسم در منطقه بوده و اروپا امنیت خود را مدیون آن است.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این اقدام و در چارچوب عمل متقابل، اقدامات مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.

 

کلیدواژه