جدی 20, 1397 12:05 Asia/Kabul
  • آغاز رزمایش نیروی هوایی ارتش ایران در اصفهان

هشتمین رزمایش نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان «اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت 97» در اصفهان مرکز ایران آغاز شد.

امیر سرتیپ «حمید واحدی» جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز پنجشنبه درخصوص  رزمایش «اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت 97» گفت: در اولین روز از آغاز مرحله عملیاتی رزمایش، هواپیماهای «اف 5» و بومی «صاعقه» اهداف مهم و حیاتی دشمن فرضی اعم از باندهای پروازی، ایستگاه های رادار و سکوهای پرتاب موشک، مخازن و انبار مهمات در منطقه نبرد را با موفقیت منهدم کردند.

سرتیپ واحدی، افزایش حجم قدرت آتش و دقت در اصابت اهداف متحرک و ثابت زمینی و هوایی همچنین استفاده از مهمات نقطه زن و دور ایستا با قدرت تخریب بسیار بالا را از دیگر نقاط قوت این رزمایش برشمرد.

امیر سرتیپ خلبان «علیرضا انگیزه» سخنگوی رزمایش اقتدار هوایی مدافعان حریم ولایت هم با بیان اینکه در این رزمایش برای نخستین بار پهپادهای رزمی نیروی هوایی ارتش ایران عملیاتی می شوند، گفت: این پهپادهای رزمی کاملا بومی و به بمب های دور ایستا و نقطه زن مجهز هستند و به منظور نفوذ به پدافند هوایی قدرتمند دشمن طراحی و ساخته شده اند.

کلیدواژه