جدی 20, 1397 15:27 Asia/Kabul
  • رایزنی وزیر دفاع ایران با رئیس جمهور و وزیر دفاع موریتانی

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در "نواکشوت Nouakchott"با رئیس جمهوری و وزیر دفاع موریتانی دیدار و گفت و گو کرد.  

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» روز چهارشنبه در دیدار با «محمد ولد عبدالعزیز» رئیس جمهور موریتانی، با تشریح تحولات منطقه غرب آسیا و جهان اسلام بر لزوم حمایت همه جانبه جهان اسلام از مردم مظلوم فلسطین تاکید و از مواضع موریتانی در حمایت از فلسطین قدردانی کرد.

وزیر دفاع ایران همچنین توسعه روابط و همکاری های دو جانبه و بین المللی دو کشور را خواستار شد.

«محمد ولد عبدالعزیز» رئیس جمهور موریتانی نیز در این دیدار مواضع جمهوری اسلامی ایران را در مبارزه با تروریسم ستود و پیشرفت های ایران در حوزه های مختلف را مایه افتخار دانست و خواستار تلاش دو طرف برای پیشرفت و تعمیق روابط دوجانبه شد.

وزیر دفاع ایران همچنین در دیدار با «محمد غزوانی» وزیر دفاع موریتانی گفت: ایران به رغم تمامی دشمنی های آمریکا و تحریم های ظالمانه، همچنان به پیشرفت های خود ادامه می دهد و آمادگی دارد دستاوردهای علمی، فناوری خود را در اختیار همه کشورهای اسلامی از جمله جمهوری اسلامی موریتانی قرار دهد.

وزیر دفاع موریتانی نیز در این دیدار قدرت جمهوری اسلامی ایران را به منزله قدرت همه جهان اسلام دانست و از نقش ایران در مقابله با تروریسم قدردانی کرد.

همچنین در این دیدار دو طرف بر توسعه روابط و همکاری ها دو جانبه  تأکید کردند. 

وزیر دفاع ایران چهارشنبه به منظور گسترش همکاری های دفاعی وارد "نواکشوت" پایتخت موریتانی شد.

کلیدواژه