جدی 23, 1397 11:45 Asia/Kabul
  • سامانه جدید پدافندی ایران به زودی رونمایی می شود

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران از رونمایی سامانه جدید پدافندی با هدف حفاظت از آسمان کشور تا پایان امسال(1397 شمسی) خبر داد.

امیر دریادار«حبیب‌الله سیاری »  معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با ایرنا گفت:سامانه جدید پدافندی که بدست متخصصان دفاعی ساخته می شود کاملاً بومی است و آخرین مراحل ساخت خود را طی می‌کند.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: سامانه جدید پدافند هوایی که "باور373"  نام دارد، بُردبلند است و می‌تواند اهداف خود را با دقت و سرعت بالایی منهدم کند.
امیر سیاری درباره تشابه سامانه "باور 373" با نمونه‌های خارجی آن گفت: اگر توانایی‌های این سامانه کاملا ایرانی بیشتر از نمونه‌های خارجی نباشد، قطعا کمتر نیست.
 معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که جمهوری اسلامی ایران چند نمونه سامانه بُردمتوسط و بُردبلند پدافندهوایی در داخل تولید می‌کند، ابراز امیداوری کرد سامانه "باور 373"  تا پایان امسال رونمایی شود.
بر اساس اعلام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران سامانه جدید"باور 373" با بُرد بیش از 200 کیلومتر و ارتفاع 27 کیلومتر از قابلیت‌هایی بیشتری نسبت به سامانه اس 300 روسی بهره می‌برد.

کلیدواژه