قاسمی : ایران در برابر هر رفتار خصمانه ای واکنش نشان خواهد داد
(last modified 1397-10-24T10:46:38+00:00 )
جدی 24, 1397 15:16 Asia/Kabul
  •  قاسمی : ایران در برابر هر رفتار خصمانه ای واکنش نشان خواهد داد

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت:جمهوری اسلامی در قبال هر رفتار خصمانه‌ای ضد منافع ملی ایران،اقدام لازم را انجام خواهد داد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی در واکنش به مواضع آمریکا و فرانسه درباره اقدام ایران در عرصه هوا و فضا و ارسال ماهواره با موشک های ساخت ایران گفت: فعالیت های ایران مغایر با هیچ یک از قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان از جمله قطعنامه 2231  نیست.
قاسمی درباره رفتار‌های تند برخی از کشورهای اروپایی‌ ضد ایران و تاخیر چند ماهه اروپا در اجرای ساز وکار مالی موسوم به SPV پس از خروج آمریکا از برجام نیز تصریح کرد: اروپایی‌ها امیدوار هستند دیر یا زود به سازوکار مالی لازم برسند و پیام‌های دریافتی نیز نشان دهنده اراده اروپایی‌ها برای اجرای SPV است، اما شدیداً تحت فشار دولت آمریکا قرار دارند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره برگزاری نشست ضد ایرانی به اصطلاح صلح و امنیت در خاورمیانه با میزبانی مشترک آمریکا و لهستان در ورشو گفت: آمریکا و حاکمان ناپخته کاخ سفید سیاست‌های خاصی را آغاز کرده اند که یکی از آن‌ها خصومت با ملت ایران است؛ آن‌ها تلاش می‌کنند در روابط خارجی ایران مشکلاتی را ایجاد کنند و نگذارند اروپا مسیر واحد خود را ادامه بدهد.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگار برون مرزی در خصوص سفر «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران و هیات همراه به هند گفت: این سفر سازنده، مثبت و رو به جلو بود و با تفاهم های جدید صورت گرفته، روابط دوکشور در دوره جدید گسترش خواهد یافت.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: ایران با هند از دیرباز تعاملات و ارتباطات زیادی داشته و امید است در آینده هم تعامل دوکشور در ابعاد سیاسی و اقتصادی افزایش یابد.
قاسمی درباره سیاست های آمریکا در منطقه و برنامه خروج نظامی این کشور از سوریه نیز گفت: سیاست کلان آمریکا، تخریب زیرساخت کشورهای اسلامی است ؛ در این حال آنها دچار سرگیجه مزمن هستند به نحوی که باعث شده به بیان اظهارات متناقض بپردازند.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با بیان اینکه آنچه مشخص است اینکه آمریکا در منطقه دچار اشتباه و سرگیجه شده است، افزود: آنها از ابتدا به منطقه، اشتباه آمدند و امروز هم باید خارج شوند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران با بیان اینکه ایران هیچ پایگاه نظامی در سوریه ندارد و به خواست رسمی دولت آن کشور برای کمک به مبارزه با تروریست ها حضوری مستشاری در این کشور داشته است، افزود: قطعاً سیاست های آمریکا در منطقه از سر خیرخواهی برای مردم منطقه نبوده و نخواهد بود و برای تامین امنیت رژیم قدس در جهت تخریب زیرساخت کشورهای اسلامی اقدام می کند.

 

کلیدواژه