جدی 24, 1397 16:40 Asia/Kabul
  •  تاکید وزیر امور خارجه ایران و نخست وزیر عراق بر گسترش روابط

وزیر امور خارجه ایران و نخست وزیر عراق بر لزوم گسترش روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی بین دو کشور تاکید کردند .

به گزارش ایرنا، « محمدجواد ظریف»  و «عادل عبدالمهدی» عصر روز یک شنبه در دیدار با یکدگیردربغداد درخصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و زمینه های همکاری اقتصادی میان دو کشور و نیز تحولات منطقه ای و بین المللی بحث و گفتگو کردند .

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق دراین دیدار با اشاره به مشترکات فرهنگی و تاریخی بین  ایران و عراق، بر توسعه روابط فی مابین تاکید کرد وافزود ، کشورش به دنبال توسعه روابط با همسایگان از جمله جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر امور خارجه ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به عراق، از مواضع مثبت دولت این کشور درخصوص مسائل منطقه و جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

محمد جواد ظریف بر تداوم حمایت های جمهوری اسلامی ایران از کشور و دولت عراق در مرحله پیش رو و تقویت نظام سیاسی و دموکراسی در این کشور تاکید کرد. 

وزیر امور خارجه ایران عصر روز یک شنبه با  'محمدعلی حکیم' همتای عراقی نیز دیدار و با وی درباره روابط دو جانبه و مسائل منطقه گفتگو کرد . 

وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه برای دیدار با مسوولان عراقی و حضور در سه همایش تجاری فعالان اقتصادی بخش خصوصی دو کشور در بغداد، سلیمانیه و کربلا به این کشور سفر کرده است.

محمد جواد ظریف قرار است در این سفر چهار روزه ، با « برهم صالح » رییس جمهوری، و « محمد الحبلوسی»  رییس پارلمان عراق نیز دیدار و گفتگو کند.