جدی 24, 1397 18:59 Asia/Kabul
  • کنایه ظریف به آمریکایی‌ها برای هزینه هفت تریلیون دلاری در منطقه

وزیر امور خارجه ایران گفت: هزینه های هفت تریلیون دلاری برخی در منطقه، برای امنیت و ثبات منطقه نبوده بلکه برای منافع یک جانبه خودشان بوده است.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران که به عراق سفر کرده است، در دیدار «هادی العامری» رییس فراکسیون ائتلاف سازندگی عراق و نمایندگان این فراکسیون اظهار کرد: نقش فعال مرجعیت و رهبران جهادی و مردم عراق، باعث پیروزی این کشور بر تروریسم شد.

ظریف افزود: در نتیجه همین پیروزی، بغداد امروز به یک پایتخت مهم در منطقه برای دیدارهای هیات های مختلف سیاسی و اقتصادی تبدیل شده است.

«هادی العامری» نیز در این دیدار با اشاره به تلاش فراکسیون ائتلاف سازندگی در انتخابات اخیر عراق برای عبور از طایفه گرایی گفت: این فراکسیون در برگیرنده اعضایی از همه مذاهب و اقوام مختلف عراق است و با اقبالی که مردم عراق از این ائتلاف داشتند، نشان داده شد که مطالبه مردم، عبور از طائفه گرایی است.

العامری همچنین با اشاره به تحرکات اخیر در پایتخت عراق افزود: این دیدارها و تحرکات، بیانگر آن است که عراق به ثبات و استقرار قابل توجهی دست یافته است.

«جمال کربولی» از اعضای ارشد فراکسیون ائتلاف سازندگی عراق هم در این دیدار با تقدیر از نقش سازنده ایران در کمک به مردم عراق برای مبارزه با داعش، سیاست تحریم ملت ها را رد کرد.

اعضای فراکسیون ائتلاف سازندگی عراق همچنین از وزیر خارجه ایران درخواست کردند، همانطور که ایران در جنگ با داعش در کنار ملت عراق بود، در مرحله بازسازی نیز در کنار مردم و دولت عراق باشد.

 

کلیدواژه