تاکیدبرآزادی فوری وبی قیدوشرط مجری شبکه«پرس تی وی»
(last modified 1397-10-27T05:10:07+00:00 )
جدی 27, 1397 09:40 Asia/Kabul
  • تاکیدبرآزادی فوری وبی قیدوشرط مجری شبکه«پرس تی وی»

معاونت برون مرزی سازمان صدا وسیمای ایران در بیانیه ای بر آزادی بی قید و شرط و فوری «مرضیه هاشمی» مجری شبکه «پرس تی وی» در آمریکا تاکید کرد.

معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیمای ایران روز چهارشنبه در بیانیه ای با اعتراض به بازداشت مجری شبکه «پرس تی وی» اعلام کرد: «مرضیه هاشمی» گوینده، خبرنگار و مستندساز که متولد آمریکا است، از چند روز گذشته توسط پلیس این کشور بدون تفهیم اتهام بازداشت و زندانی شده و در معرض فشار روحی و جسمی قرار گرفته است.

این بیانیه می افزاید: «مرضیه هاشمی» به عنوان یک خبرنگار بین المللی و در کسوت یک بانوی سیاهپوست مسلمان با هدف ملاقات با خانواده و عیادت از برادر بیمار خود که دچار سرطان است، به امریکا سفر کرده بود که در بدو ورود و بدون هیچ مقدمه ای بازداشت شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: مرضیه هاشمی به محض بازداشت، توسط مسئولین زندان غل و زنجیر شد و با وجود اینکه می دانستند وی مسلمان است، به زور، حجاب اسلامی وی را برداشتند و او را از خوردن غذاهای حلال منع کردند.

معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیمای ایران تاکید کرد: با توجه به وضعیت جسمی و نداشتن تغذیه مناسب و نیاز به رسیدگی فوری پزشکی، ضروری است تا هرچه زودتر برای درمان «مرضیه هاشمی» اقدام لازم انجام شود.

این بیانیه با تاکید بر اینکه مسئولیت هرگونه اتفاق و نابسامانی در شرایط جسمی و روحی «مرضیه هاشمی» و به خطر افتادن سلامت وی برعهده دولت آمریکا است، تصریح کرد: دولت امریکا باید از «مرضیه هاشمی» و جامعه رسانه ای جهان عذرخواهی کند.

معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیمای ایران همچنین از تمام رسانه های جهان خواست این موضوع را پوشش دهند.

کلیدواژه