جدی 27, 1397 10:02 Asia/Kabul
  • قاسمی خطاب به نتانیاهو: پا را از گلیم تان فراتر نگذارید

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تهدیدات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی را گزافه گویی خواند و گفت: ایران تهدید پذیر نیست، پا را از گلیم تان فراتر نگذارید.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره اظهارات تهدید آمیز اخیر نتانیاهو مبنی بر این که اگر ایران نیروهای نظامی خود را سریعا از سوریه خارج نکند، این رژیم به حملات خود به مواضع ایران ادامه می دهد، تصریح کرد: ایران یگان و نیروی نظامی - با مفهوم منفی تبلیغات دشمنان - در سوریه ندارد بلکه نیروهای مستشاری ایران بنا به درخواست دولت رسمی سوریه در این کشور حضور دارند.

وی افزود: نیروهای مستشاری ایران سالیان متمادی در کنار ارتش، جبهه مقاومت و مردم سوریه به آزادسازی سرزمین های سوری از چنگال تروریست ها کمک کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین درباره اظهارات اخیر مقامات آمریکایی و فرانسوی مبنی بر تعارض پرتاب ماهواره های ایرانی با قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل، تصریح کرد: سخنان بی جا و بی ربط وزیر خارجه آمریکا و مقامات فرانسوی را قویا محکوم می کنیم.

بهرام قاسمی افزود: ایران در صحنه فناوری فضایی روی پای خود ایستاده است و در جهت رشد و توسعه کشور و استفاده بهینه از مزایای صنعت فضایی با تکیه بر توان ملی و امکانات بومی خود این راه را با جدیت و تمام توان ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه  ایران تصریح کرد: متاسفانه برخی در جهان از پیشرفت های علمی ایران نگرانند، گرچه دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و این موضع گیری ها صرفا در راستای ایران هراسی شکل می گیرد.

کلیدواژه