عراقچی: ترامپ غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را نشان داد
(last modified 1397-10-27T07:35:27+00:00 )
جدی 27, 1397 12:05 Asia/Kabul
  • عراقچی: ترامپ غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را نشان داد

معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب، خروج آمریکا از برجام را نشانه غیرقابل اعتماد بودن این کشور دانست.

به گزارش ایرنا، "سید عباس عراقچی" به مناسب سومین سالروز اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در توییتر نوشت: روز چهار شنبه سومین سالروز اجرای توافق هسته ای ایران است که نشان داد آمریکا چقدر غیرقابل اعتماد و اتکاناپذیر است.

"عراقچی" با بیان اینکه  یک رئیس جمهور آمریکا (باراک اوباما) این توافق بین المللی را امضا و دیگری (دونالد ترامپ) از آن خارج می شود، به کنایه از ترامپ به دلیل اینکه غیرقابل اعتماد بودن کشورش را نشان داد، قدردانی کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، سه شنبه 8 می 2018 (18ثور1397) به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده است.

در همین راستا؛ ایران و اروپا در ماه ای اخیر گفت و گوهایی را به منظور حفظ برجام پس از خروج آمریکا از این توافق بین المللی آغاز کرده اند؛ اروپا در جریان این مذاکرات متعهد شد بسته ای حمایتی در چارچوب برجام و برای مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران به تهران ارائه کند.

کلیدواژه