جدی 30, 1397 09:07 Asia/Kabul

معاون برون مرزی سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران گفت ،بر اساس بیانیه دادگاه آمریکا ، تاکنون هیچ اتهامی به «مرضیه هاشمی» مجری و خبرنگار بازداشت شده شبکه "پرس تی وی " وارد نشده است .

«پیمان جبلی» معاون برون مرزی سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران شنبه شب در گفت و گو با  بخش خبری ۲۱ شبکه یک تلویزیون ایران،درباره بازداشت «مرضیه هاشمی»، به رفتار غیر معمول مأموران پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) اشاره کرد و افزود: اگر قرار است خانم هاشمی به عنوان شاهد پرونده‌ای باشد که در آن نقشی ندارد، او را باید دعوت و احضار می‌کردند نه اینکه دست و پای او را زنجیر و هتک حرمت کنند و به مقدسات و اعتقادات او بی احترامی کنند.
جبلی با بیان اینکه این رفتار آمریکاییها با گفتارشان متفاوت است، ​گفت: بنا به اعلام خانواده خانم هاشمی، اساساً برای ادای شهادت، درخواستی ارائه نشده است.
معاون برون مرزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بازداشت وحشیانه خانم هاشمی و رفتار غیر منطقی با او با قانون "شاهد اجباری" آمریکا در تناقض است. 
جبلی با بیان اینکه رفتار آمریکایی‌ها با مجری و خبرنگار شبکه "پرس تی وی" شائبه سیاسی دارد، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که جرم خانم هاشمی این است که با شبکه "پرس تی وی" جمهوری اسلامی ایران همکاری می‌کند، زیرا این شبکه ، حرف متفاوت با حرف مقامات آمریکایی می‌زند و اطلاعاتی متفاوت با خواسته دولت آمریکا، به افکار عمومی ارائه می‌دهد.
معاون برون مرزی سازمان صدا و سیمای ایران تاکید کرد: اتهام خانم هاشمی، سیاسی و فراتر از وی و حتی شبکه "پرس تی وی" در راستای فشار‌های بیشتر آمریکا ضد ایران پس از سلسله شکست‌های آمریکا در عرصه‌های گوناگون سیاسی، نظامی، امنیتی، و تبلیغاتی است.
پلیس فدرال آمریکا،«مرضیه هاشمی» خبرنگار، مستندساز و گوینده‌ آمریکایی الاصل شبکه‌ی پرس تی‌وی را که برای دیدار با خانواده خود به آمریکا سفر کرده بود، بدون هیچ گونه اتهامی بازداشت کرد.

کلیدواژه