هشدار برجامی شمخانی؛ ایران معطل اروپا نمی‌ماند
(last modified 1397-11-02T06:16:09+00:00 )
دلو 02, 1397 10:46 Asia/Kabul
  • هشدار برجامی شمخانی؛ ایران معطل اروپا نمی‌ماند

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با بیان اینکه تهران هیچگاه برای نقض برجام پیشگام نخواهد بود، گفت: اگر اروپا در پرداخت هزینه‌ حفظ برجام مردد است، باید بداند که ایران معطل آن نخواهد ماند.

به گزارش رادیو دری؛ «علی شمخانی» در گفت‌وگو با فصلنامه مطالعات سیاست خارجی که شامگاه دوشنبه منتشر شد، افزود: اروپایی‌ها نباید انتظار داشته باشند که ایران از حقوق خود و امکاناتی که برجام برای عمل متقابل در اختیار تهران گذاشته است، صرفنظر می‌کند.

شمخانی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا تصور می‌کند با فشار اقتصادی می‌تواند خواسته‌های نامعقول و سلطه‌طلبانه خود را بر مردم ایران تحمیل کند، تاکید کرد: آمریکا در این دوره حتی قادر نیست کشورهای مهم جهان را وادار به تحریم ضد ایران کند.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: ملت ایران که با هوشیاری توانسته است همه کارشکنی‌های کاخ‌سفید طی چهل سال گذشته را خنثی کند، در این دوره نیز با اتکاء به ظرفیت‌های داخلی، توطئه‌ آمریکا را با شکست مواجه خواهد کرد.

شمخانی همچنین با بیان اینکه تحولات جاری در غرب آسیا نشانگر آن است که بحران‌های امنیتی رژیم اسرائیل رو به افزایش است، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند ضعف و نگرانی خود را در برابر موشک‌های مقاومت پنهان کند.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال نفوذ در کشوری نیست، گفت: ملت‌های منطقه همه مسلمان هستند، لذا تسلط آن‌ها بر سرنوشت خودشان بزرگترین سرمایه برای حفظ امنیت منطقه به‌شمار می‌رود.

شمخانی با تاکید بر اینکه ایران تلاش می‌کند تا ملت‌های منطقه روی پای خود بایستند افزود: گفت‌وگو با همسایگان بهترین گزینه برای عبور از چالش‌های امنیتی منطقه است.

کلیدواژه