دلو 03, 1397 15:15 Asia/Kabul
  • تجمع اعتراضی مقابل دفتر سازمان ملل برای آزادی مرضیه هاشمی

شماری از نهادها و انجمن های رسانه ای در اعتراض به بازداشت «مرضیه هاشمی» مجری شبکه "پرس تی وی" امروز (چهارشنبه) مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران تجمع کردند.

در این تجمع جمعی از کارکنان معاونت برون‌مرزی سازمان صداوسیمای ایران، شبکه پرس تی وی، سازمان بسیج رسانه، مرکز بسیج رسانه‌ ملی و گروهی از خبرنگاران و نویسندگان انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان، با سردادن شعارهایی آزادی «مرضیه هاشمی» را خواستار شدند.

شرکت کنندگان در این تجمع در بیانیه ای با حمایت از «مرضیه هاشمی» مجری شبکه "پرس تی وی" اعلام کردند: بازداشت بی‌قاعده و خلاف قانون مجری شبکه پرس تی وی تنها از سر استیصال دستگاه حاکمه آمریکا در قبال صدای متفاوت "مرضیه هاشمی" و "مرضیه‌های هاشمی" است.

کارکنان سازمان صداوسیمای ایران، خبرنگاران و نویسندگان انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در این بیانیه، مسئولیت هرگونه صدمه جسمی و روحی به «مرضیه هاشمی» را متوجه دولت، دستگاه قضایی و پلیس آمریکا دانستند.

پلیس فدرال آمریکا «مرضیه هاشمی» خبرنگار، مستندساز و گوینده‌ آمریکایی الاصل شبکه‌  "پرس تی‌ وی" را که برای دیدار با خانواده خود به آمریکا سفر کرده بود، 13 ژانویه (23جدی) بدون هیچ گونه اتهامی بازداشت کرد.

کلیدواژه