دلو 03, 1397 18:21 Asia/Kabul
  • جرم مرضیه هاشمی

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه برخورد دولت آمریکا با "مرضیه هاشمی" مجری شبکه "پرس تی وی" را از جمله تبعیض هایی دانست که همواره رنگین پوستان و مسلمانان در آمریکا با آن مواجهند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، "محمود واعظی" در حاشیه جلسه هیات دولت ایران تصریح کرد، آمریکا مرتب برای دیگران دم از حقوق بشر می زند اما در داخل این کشور، رنگین پوستان همیشه با مشکل مواجهند.

"واعظی" با بیان اینکه مساله اسلام ستیزی در دولت کنونی آمریکا بیش از پیش در حال نمایان شدن است، اظهارداشت: وظیفه همه حمایت همه جانبه از خانم هاشمی و بسیج افکار عمومی جهان برای آزادی سریع وی است.

"مرضیه هاشمی"، مجری، خبرنگار، مستندساز و گوینده‌ آمریکایی الاصل شبکه‌ی پرس تی‌وی روز یکشنبه 13 ژانویه (23جدی) بدون هیچ دلیلی در فرودگاه "سنت لوئیس" (St. Louis) این کشور بازداشت و به یک بازداشتگاه پلیس فدرال آمریکا "اف‌ بی‌ آی" در واشنگتن، پایتخت، منتقل شده است.

"مرضیه هاشمی" برای دیدار با خانواده‌‌اش به آمریکا سفر کرده بود.

مرضیه هاشمی به محض بازداشت، توسط مسئولان بازداشتگاه غل و زنجیر شد و با وجود اینکه می دانستند وی مسلمان است، به زور، حجاب اسلامی او را برداشتند و مجری پرس تی وی را از خوردن غذاهای حلال منع کردند.

بازداشت "مرضیه هاشمی" در آمریکا با واکنش های گسترده در جهان روبرو شده است.

"ریکاردو باسکواس" Ricardo Bascuas استاد دانشکده حقوق دانشگاه "میامی" اخیرا تاکید کرد، نحوه بازداشت مجری "پرس تی وی" خلاف قانون اساسی آمریکا است.

کلیدواژه