سازمان ملل: ایران رتبه نخست کشف مواد مخدر را در جهان دارد
(last modified 1397-11-04T05:32:29+00:00 )
دلو 04, 1397 10:02 Asia/Kabul
  • سازمان ملل: ایران رتبه نخست کشف مواد مخدر را در جهان دارد

مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد عصر چهارشنبه در دیدار "ناصر سراج"، رئیس سازمان بازرسی کل ایران در وین بر اهمیت همکاری سازمان ملل و ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: ایران رتبه نخست کشف مواد مخدر را در جهان دارد.

به گزارش ایرنا، "یوری فدوتوف" Yuri Fedotov با بیان اینکه همکاری های ایران و سازمان ملل در حوزه مسئولیت دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم این سازمان  در سطح مناسبی قرار دارد، خاطرنشان کرد؛ وظیفه سازمان ملل است که با تمهید و جذب منابع مختلف، از فعالیت‌های ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر حمایت کند.

"ناصر سراج" نیز در این دیدار  با اشاره به معضل مواد مخدر و تشریح اقدامات ایران در مبارزه مؤثر با این پدیده شوم و صرف هزینه‌های سنگین انسانی و مالی، از عدم همکاری سازمان‌های بین‌المللی و کشورها در این حوزه انتقاد کرد و خواهان توجه جدی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل به تقویت منابع و ظرفیت‌ها و گسترش همکاری‌های مشترک گردید.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر در جهان بیش از چهار هزار شهید و حدود 12 هزار  زخمی در این راه تقدیم کرده است.

سازمان ملل متحد از ایران به عنوان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر نام برده است.

ناصر سراج روز دوشنبه به‌منظور شرکت در دهمین اجلاس بین‌المللی سالانه مراجع مبارزه با فساد وارد وین شد.

سراج در این سفر قرار است با تعدادی از مقام‌های بین‌المللی و اتریشی، دیدار کند.

کلیدواژه