دلو 07, 1397 12:29 Asia/Kabul
  • صالحی: ایران آماده همکاری با کشورهای منطقه در زمینه هسته ای است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از آمادگی جمهوری اسلامی برای همکاری با کشورهای منطقه در زمینه صنعت هسته ای خبر داد.

«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ایران بارها آمادگی خود را برای تعامل با کشورهای منطقه در زمینه صنعت هسته ای اعلام کرده است، گفت: کشورهای عربی که اقدام به راه اندازی نیروگاه های هسته ای کرده اند، ایران آماده همکاری با آنها در این عرصه است.
صالحی با ارائه پیشنهاد به کشورهای منطقه برای تشکیل کمیته فنی در زمینه ایمنی نیروگاه های هسته ای افزود: این کمیته فنی متشکل از کارشناسان فنی ایرانی و کشورهای دیگر در زمینه هسته ای خواهد بود تا با یکدیگر درباره ایمنی نیروگاه های هسته ای گفت و گو و تبادل نظر کنند.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین با اشاره به ساز و کار مالی بین ایران و اروپا موسوم به "اس پی وی" SPV گفت:اروپایی ها قبل ازآنکه دیر شود، باید به قول خود عمل کنند.
صالحی تصریح کرد: در صورتی که اروپایی ها به وعده هایشان عمل نکنند، ممکن است تحولات و اقدامات آینده برای اروپایی ها خوشایند نباشد.
اتحادیه اروپا از چند ماه پیش و پس از خروج آمریکا از برجام (18 ثور) اعلام کرده است که برای مقابله با تحریم‌های آمریکا ضد ایران، قصد دارد یک ساز و کار مالی بین ایران و اروپا موسوم به "اس پی وی" SPV برای پرداخت مالی ایجاد کند تا امکان ادامه همکاری اقتصادی با ایران فراهم شود اما همچنان در حال تکرار وعده‌های بدون عمل هستند.

 

کلیدواژه