تاکید ایران و افغانستان بر نهایی‌سازی تفاهمنامه احداث پل دوم ابریشم
(last modified 1397-11-08T13:46:58+00:00 )
دلو 08, 1397 18:16 Asia/Kabul
  • تاکید ایران و افغانستان بر نهایی‌سازی تفاهمنامه احداث پل دوم ابریشم

در دیدار معاون وزیر خارجه افغانستان و سفیر ایران در کابل، درباره چگونگی ایجاد و برگزاری سومین نشست کمیته مشترک اقتصادی و ترانزیتی میان دو کشور، نهایی‌سازی تفاهمنامه احداث پل دوم ابریشم بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمدرضا بهرامی» سفیر ایران در کابل با «نصیر احمد اندیشه» معاون اداره و منابع وزارت امور خارجه افغانستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، بحث و تاکید بر روی اتمام کار ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ولایت هرات نیز از دیگر موضوعاتی بود که مقامات ارشد دو کشور، در خصوص آن گفت‌وگو کردند.

 «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران، نیز ماه گذشته برای دیدار با مقامات افغانستان به کابل رفت. وی در سفر یک روزه خود ضمن دیدار با همتای خود با «صلاح الدین ربانی» وزیر خارجه، «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری و «عبدالله عبدالله» رئیس هیات اجرایی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران پیش از سفر عراقچی به کابل درباره آن گفت: یکی از موضوعاتی که در این سفر دنبال خواهد شد بحث سند راهبردی بین دو کشور است.

در برخی از کمیته‌های پنجگانه یکی دو موضوع جزیی باقیمانده بود که باید مجددا دو کشور و افغانستان درباره آن مطالعه و نظر مقامات عالی دریافت می‌شد و این مباحث در چارچوب مذاکرات خواهد بود.

کلیدواژه