دلو 09, 1397 10:02 Asia/Kabul
  • سفیر ونزوئلا در تهران: کاراکاس با دخالت‌های آمریکا مقابله می‌کند

سفیر ونزوئلا در ایران روز دوشنبه تصریح کرد؛ دولت "نیکلاس مادورو" رئیس جمهور ونزوئلا در حال ترتیب دادن اقداماتی برای مقابله با دخالت‌های واشنگتن در این کشور است.

"خسوس گریگوری گونزالس" Jesus Gregorio Gonzalez در حاشیه نشست همبستگی با دولت قانونی ونزوئلا در محل سفارت این کشور در تهران در گفت وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه راهکارها و اقدامات اولیه، تحت رهبری "مادورو" در حال انجام است، خاطرنشان کرد؛ علاوه بر ارتش ملی ونزوئلا ارتشی از داوطلبان مردمی در حال راه‌اندازی است تا با اقدامات احتمالی آمریکا مقابله کنند.

آمریکا و متحدانش در روزهای اخیر با حمایت از رهبر مخالفان دولت ونزوئلا به دنبال انجام کودتا در این کشور هستند.

"خوان گوایدو" Juan Guaido  رهبر مخالفان دولت ونزوئلا روز چهارشنبه با حمایت آشکار آمریکا و متحدانش، خود را رئیس جمهور ونزوئلا خواند؛ اقدامی که دولت  و ملت ونزوئلا آن را کودتا علیه "نیکلاس مادورو" رئیس جمهور منتخب مردم برشمردند.

ونزوئلا در چند ماه گذشته شاهد ناآرامی و تظاهرات مخالفان دولت این کشور است. مخالفان دولت ونزوئلا برای برکناری "نیکلاس مادورو" تلاش می کنند.

واشنگتن نیز با اعمال تحریم و حمایت از مخالفان دولت ونزوئلا تلاش می کند دولت قانونی این کشور را که رویکردی ضد آمریکایی دارد سرنگون کند.

کلیدواژه