دلو 09, 1397 10:25 Asia/Kabul
  • جهانگیری: ایران کشور پیشگام در مبارزه با تروریسم است

معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران در "دمشق" پایتخت سوریه با بیان اینکه ایران در مبارزه با تروریسم پیشگام است، گفت: اگر فداکاری دولت و مردم سوریه وهم پیمانان آن کشور نبود، تهدید داعش امروز در منطقه و جهان گسترش یافته بود.

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری که برای رایزنی با مسئولان سوری در صدر هیاتی به دمشق رفته است، عصر دوشنبه در نشست هیات های عالی رتبه دوکشور گفت: امروز ایستادگی و مقاومت مردم سوریه وهم پیمانان آن در مقابله با تروریسم به نتیجه رسیده است.

جهانگیری با تبریک پیروزی های دولت و ملت سوریه برابر تروریستهای تکفیری و ابراز امیدواری درباره محو کامل تروریست ها و خنثی شدن نقشه های حامیان آنان تصریح کرد: اگر فداکاری دولت و مردم سوریه و هم پیمانان این کشور نبود امروز تروریست های داعشی به مشکلی بزرگ نه تنها برای منطقه بلکه برای امنیت جهان تبدیل شده بودند.

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در دوران بازسازی سوریه نیز در کنار دولت و ملت این کشور خواهد بود، گفت: برگزاری چهاردهمین نشست مشترک اقتصادی دو کشور حاوی این پیام است که سوریه وارد مرحله جدیدی شده و باید برای بازسازی این کشور تلاش شود.

عماد خمیس نخست وزیر سوریه نیز در این نشست، سفر هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی ایران به دمشق را سرآغازی برای روابط عمیق تر دو ملت دوست و برادر ایران و سوریه دانست.

وی با قدردانی از کمک ها و حمایت های جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر بویژه مبارزه دمشق با تروریست های تکفیری گفت: پیروزی هایی که سوریه برابر تروریست ها به دست آورد پیروزی همه منطقه، محور مقاومت و دو کشور است.

جهانگیری قرار است در سفر دو روزه به دمشق با سایر مسئولان سوری ازجمله رئیس جمهوراین کشور هم دیدار و درباره مسایل مورد علاقه گفتگو کند.

کلیدواژه