میزان 05, 1395 07:54 Asia/Kabul
  • دریادار سیاری: به دنبال توسعه ارتباطات دریایی با کشورهای مختلف هستیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران گفت: توسعه ارتباطات دریایی ایران با دیگر کشورها با هدف جلوگیری از ایران هراسی است که از سوی استکبار، صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، امیر دریادار سیاری، روز یکشنبه در حاشیه همایش مردمی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در فرهنگسرای گلستان، افزود: نیروی دریایی راهبردی ارتش با دید و بازدیدهایی که از بنادر مختلف در شمال اقیانوس هند و دیگر مناطق دریایی انجام می دهد در حقیقت به دنبال توسعه ارتباطات دریایی است.

امیر دریادار سیاری افزود: هنگامی که ما در بنادر مختلف با کشورها ارتباط برقرار می کنیم و به دنبال انتقال پیام صلح و دوستی در منطقه و جهان هستیم برای همه بسیار جالب است که می فهمند مردم ایران مردمی صلح طلب، بادانش، متدین و منطقی هستند.

وی تصریح کرد: ناوگروه های ما با این راهبرد به بنادر کشورهای مختلف سفر می کنند و در مقابل خیلی از کشورها از بنادر شمالی و جنوبی ما بازدید می کنند به همین منظور هفته گذشته میزبان یک هیئت بلندپایه نظامی از کشور ایتالیا بودیم که در پی توسعه روابط همه جانبه با نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: قرار است تمرینات مشترک دریایی یک روزه برای نزدیک شدن تفکر دریایی ما و آشنا شدن با آموزش های دو طرف صورت گیرد.

وی در این حال اضافه کرد: دیروز هم یک ناوگروه متشکل از چهار فروند یگان شناور و یک فروند بالگرد را برای توسعه ارتباطات دریایی به پاکستان اعزام کردیم که ششم میزان وارد بندر کراچی می شوند...

کلیدواژه