میزان 05, 1395 08:23 Asia/Kabul
  • تاکید امیر‌عبداللهیان بر توانایی ایران و ترکیه برای حل بحران سوریه

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل گفت: ایران و ترکیه می توانند به حل بحران سوریه کمک کنند.

به گزارش ایرنا، "حسین امیرعبداللهیان"، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل، روز یکشنبه در دیدار "رضا هاکان تکین" سفیر ترکیه در تهران، خاطر نشان کرد: ایران و ترکیه دارای مشترکات زیادی می باشند و لذا می توانند حتی در مسئله سوریه به حل بحران و تغییر شرایط موجود کمک کنند.

امیرعبداللهیان در این دیدار به روابط مستحکم دوجانبه پارلمانی ایران و ترکیه اشاره کرد و افزود: گسترش هر چه بیشتر روابط پارلمانی میان دو کشور می تواند به توسعه همه جانبه روابط تهران و آنکارا کمک نماید و باعث بهبود شرایط پیچیده و دشوار منطقه گردد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل، همچنین در این دیدار به تحولات ترکیه پس از کودتای نافرجام 15 ژوئیه این کشور اشاره و اقدامات دولت ترکیه در جهت کنترل و مدیریت این رخداد را مهم ارزیابی کرد.

"رضا هاکان تکین" نیز در این دیدار به رابطه دوستانه ایران و ترکیه اشاره کرد و از مواضع روشن رئیس جمهوری و رئیس مجلس شورای اسلامی ایران پس از کودتای نافرجام ترکیه سپاسگزاری کرد.

سفیر ترکیه در تهران، از سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه حمایت کرد و گفت: در بسیاری از مسائل ترکیه با ایران دارای مواضع مشترک است.

هاکان تکین، همچنین خواستار تقویت گروه دوستی پارلمانی ایران – ترکیه شد و افزود: بهبود و تقویت روابط پارلمانی دو کشور نقش بسیار مهمی در ارتقاء روابط فی مابین ایفا می کند.

کلیدواژه