ایران: مرتبط کردن اجرای "اینستکس" با "اف ای تی اف" غیر قابل قبول است
(last modified 1397-11-16T05:12:29+00:00 )
دلو 16, 1397 09:42 Asia/Kabul
  • ایران: مرتبط کردن اجرای

جمهوری اسلامی ایران، مرتبط کردن اجرای سازو کار ابزار پشتیبان فعالیت‌های تجاری(اینستکس) را با الزامات نهادهایی چون "اف ای تی اف" FATF غیر قابل قبول دانست.

اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه در بیانیه ای با وجود مخالفت با تصمیم آمریکا در زمینه برجام، با سایر ادعاهای این کشور ضد جمهوری اسلامی ایران همسو شد.
وزارت امور خارجه ایران روز سه شنبه در واکنش به مواضع اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اینستکس هرچه سریع تر بخصوص با اقدام دیر هنگام و ناکافی از سوی اروپا اجرایی شود، زیرا چگونگی اجرای تعهدات طرف‌های اروپایی برجام می تواند ملاکی اساسی در تنظیم مناسبات آتی ایران با آنان باشد.
وزارت امورخارجه ایران طرح اتهاماتی مانند طراحی و یا اقدام تروریستی در اروپا را بی اساس عنوان و تاکید کرد: ایران به عنوان بزرگترین قربانی حملات تروریستی و به عنوان کشوری که در مبارزه با گروههای تروریستی همچون داعش پشتاز بوده است، از اتحادیه اروپا انتظار دارد تا با نگاهی واقع بینانه و به دور از استانداردهای مرسوم دوگانه با آن برخورد کند.
وزارت امورخارجه ایران همچنین با تاکید بر اینکه فعالیت‌های دفاعی ایران،صرفاً بازدارنده است، اعلام کرد: ایران هرگز در این زمینه با دیگر کشورها مذاکره نخواهد کرد.
در ادامه این بیانیه، ایران با محکوم کردن هرگونه استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر ضد کشورهای مستقل تاکید کرد: در منطقه ای که بحران اصلی آن رژیم صهیونیستی و جنایات ائتلاف سعودی در یمن است، موضع گیری های اتحادیه اروپا ضد ایران، مردود است.
وزارت امورخارجه ایران به کشورهای اروپایی توصیه کرد تحت تاثیر جریانات و القائات عناصر مخالف صلح، ثبات و امنیت پایدار منطقه و توسعه روابط میان دولت ها وملت ها قرار نگیرند.

 

کلیدواژه