دلو 17, 1397 19:08 Asia/Kabul
  • ایران مستشار نظامی در افغانستان ندارد

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت اگر در سوریه و عراق کمک مستشاری کردیم بنا به دعوت رسمی دولت‌های قانونی این دو کشور بوده است و افغانستان هم هیچ درخواستی نداشته که حضور احتمالی مستشاری ایران در این کشور را در پی داشته باشد

به گزارش رادیو دری به نقل از دفاع پرس  «ابوالفضل شکارچی» معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص رایزنی‌های احتمالی جمهوری اسلامی با افغانستان برای مقابله با داعش اظهار داشت: جمهوری اسلامی با هیچ کشوری خارج از چهارچوب آرمان‌های انقلاب اسلامی مراوده نخواهد داشت.
 
وی با بیان اینکه ما در هر مذاکره‌ای منافع و امنیت ملی کشور را مدنظر قرار می‌دهیم، افزود: هر مقوله‌ای که برای کشور و منطقه امنیت‌آفرین باشد، برای ما نیز مهم است.
 
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در خصوص اعزام مستشار نظامی به افغانستان گفت: داعش امروز در افغانستان یک پدیده گسترده و قدرتمند محسوب نمی‌شود؛ چراکه حکومتش از هم پاشیده و از بین رفته است. آنچه که مشاهده می‌شود سرریزهایی از این گروه تکفیری است که با پشتیبانی آمریکایی‌ها، هدایت رژیم صهیونیستی و با پول عربستان سعودی در کشورهای مسلمان حضور پیدا می‌کنند تا این کشورها را به یک سرزمین سوخته تبدیل کنند.
 
وی افزود: تجربه نشان داده است هر جایی که آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و آل سعود با رویکرد مداخله گرانه و تمامیت‌خواهانه وارد شدند، نتیجه عکس گرفتند و مطمئناً حضور داعش در افغانستان دستاوردی برای آن‌ها نخواهد داشت.
 
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ما هیچ‌گاه به طور خودمختار به کشوری مستشار اعزام نکرده‌ایم، گفت: اگر در سوریه و عراق کمک مستشاری کردیم بنا به دعوت رسمی دولت‌های قانونی این دو کشور بوده است و امروز هم پایگاهی در این کشورها نداریم و به افغانستان هم هیچ مستشاری اعزام نکرده‌ایم.
 

کلیدواژه