دلو 20, 1397 18:02 Asia/Kabul
  • عملیاتی شدن پهپادهای جدید نیروی زمینی ایران

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: پهپادهای جدید این نیرو به تازگی در یک رزمایش نظامی عملیاتی شده اند.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ کیومرت حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران  روز شنبه گفت: در رزمایشی که نیروی زمینی ماه ژانویه در اصفهان (مرکز ایران) برگزار کرد از قابلیت های جدید یگان های این نیرو رونمایی شد.

حیدری افزود: با توجه به تغییراتی که در نیروی زمینی ارتش به وجود آمده است، قابلیت های یگان ها نیز افزایش پیدا کرده اند که از جمله این قابلیت ها می توان به افزایش قدرت تحرک و تهاجم نیروی زمینی ارتش اشاره کرد. فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: در این رزمایش از پهپادهای جدید نیروی زمینی ارتش رونمایی شد و این پهپادها عملیاتی شدند.

به گفته امیر حیدری، قابلیت های جدیدی نیز به بالگردهای نیروی زمینی و توپخانه ها اضافه شده که آن ها نیز رونمایی و عملیاتی شده اند.

 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران 25 و 26 ژانویه (5 و 6 دلو) رزمایش اقتدار 97 را در منطقه عمومی رزمایش اصفهان برگزار کرد.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از 30 ژانویه (10دلو)، پهپادهای خود از جمله؛ پهپاد RQ170، مهاجر، شاهد 129، کرار، ابابیل، صاعقه و انتحاری را در نمایشگاه‌های توانمندی نیروهای مسلح به نمایش گذاشتند و دو نمونه جدید را رونمایی کردند.

کلیدواژه