آمادگی ایران برای غنی سازی 190 هزار سو
(last modified Sun, 10 Feb 2019 13:39:00 GMT )
دلو 21, 1397 18:09 Asia/Kabul
  • آمادگی ایران برای غنی سازی 190 هزار سو

معاون امور بین الملل سازمان انرژی اتمی ایران گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، برای افزایش غنی سازی اورانیوم به 190 هزار سو، در ایران آمادگی کامل وجود دارد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، بهروز کمالوندی، معاون امور بین الملل سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه راه اندازی ساختمان مرکزی پارک علم و فناوری در قزوین (غرب تهران) افزود: درصورت لزوم شرایط برای افزایش سطح غنی سازی اورانیوم از سه به 20 درصد نیز فراهم است. 

معاون امور بین الملل سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: با توجه به خلف وعده کشورهای گروه 1+5 در ایفای تعهدهای خود در برجام،  پیش بینی های لازم برای باز طراحی راکتور اراک صورت گرفته است. 

کمالوندی به استفاده از ماشین های جدید برای غنی سازی اورانیوم اشاره کرد و گفت: استفاده از این گونه ماشین ها و دستگاه های جدید، در دستور کار قرار دارد. 

به گفته کمالوندی، جدیدترین دستاوردهای هسته ای ایران در آوریل سال جاری رونمایی می شود که یکی از مهمترین آنها تولید انبوه اکسیژن 18 است. 

معاون امور بین الملل سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: ساخت اکسیژن 18 جهش بزرگی در علم شیمی اتمی ایران است و تنها پنج کشور می توانند اکسیژن 18 را تولید کنند.

کلیدواژه