دلو 22, 1397 15:20 Asia/Kabul
  •  بازتاب راهپیمایی 22 بهمن در رسانه های خبری کشورهای عربی

حضور گسترده مردم ایران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در رسانه‌های خبری کشورهای عرب بازتاب گسترده‌ای داشت.

اقشار مختلف جامعه ایران روز دوشنبه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همزمان در تهران و  بیش از هزار شهر و ده هزار روستا، بار دیگر با آرمان‎های حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند. 
رسانه‌های عربی از جمله شبکه تلویزیونی "المسیره" یمن در بازتاب تظاهرات میلیونی مردم ایران در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، با پخش تصاویر زنده تظاهرات در تهران، سخنرانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران را پوشش داد.
شبکه قطری "الجزیره" نیز با پخش مستقیم مراسم راهپیمایی مردم تهران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سخنرانی «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران، به نقل از وی اعلام کرد:دشمنان قادر نیستند به اهداف شوم خود دست یابند.
 شبکه خبری "المنار" هم  با بازتاب راهپیمایی گسترده مردم در تهران و سایر استان های ایران در روز 22 بهمن گزارش داد: مردم ایران یکصدا در راهپیمایی پیروزی انقلاب اسلامی به دستاوردهای چهل سال گذشته افتخار کردند.

شبکه خبری "المیادین" با پوشش گسترده راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گزارش دادند: مردم ایران در تهران و سایر شهرها و روستاهای مختلف این کشور با شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" بار دیگر پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.
راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران روز دوشنبه  در سراسر ایران اسلامی برگزار شد.
راهپیمایان در بخشی از قطعنامه پایانی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با محکوم کردن جنگ روانی و تحریم‌های اقتصادی دشمنان، همگان را به لحظه‌شناسی، حضور آگاهانه در صحنه‌های انقلاب اسلامی و مقابله جدی با شایعه‌سازی و کمک به دولتمردان را در حل مشکلات اقتصادی، حمایت از کالای ایرانی و حفظ وحدت و انسجام ملی فراخواندند.
نمایش موشک های "قدر" با بُرد 2 هزار کیلومتر، "ذوالفقار" با بُرد 800 کیلومتر و نیز موشک "قیام" با بُرد 700 کیلومتر در مسیر راهپیمایی 22 بهمن در تهران از مهمترین جلوه های ویژه راهپیمایی 22 بهمن بود.

 

کلیدواژه