دلو 23, 1397 09:27 Asia/Kabul
  • واکنش توئیتری ترامپ به شکست آمریکا در راهپیمایی 22 بهمن

رئیس جمهوری آمریکا خشم خود را از حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن با انتشار پیام هایی به زبان فارسی و انگلیسی در توئیتر به نمایش گذاشت.

"دونالد ترامپ" دوشنبه شب در این پیام های مضحک بار دیگر ایران  را به حمایت از تروریسم متهم کرد و مدعی شد ایرانی ها مدت ها است در رنج به سر می برند و شایسته آینده بهتری هستند.

"محمد جواد ظریف" وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این پیام های ترامپ در توییتر نوشت، آمریکایی ها با گذشت 40 سال هنوز از درک این نکته که ایرانی ها هرگز تحت سلطه قرار نمی گیرند، عاجزند.

ظریف تصریح کرد، بعد از 40 سال انتخاب‌های اشتباه، وقت آن است که "دونالد ترامپ" در سیاست شکست‌خورده آمریکا بازنگری کند.

مردم سراسر ایران اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همانند گذشته با حضور گسترده در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن، یک‌بار دیگر با آرمان‎های انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

حضور میلیونی و پرشور مردم ایران در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن و حماسه آفرینی دوباره آنها، بازتاب گسترده ای در رسانه ها منطقه و جهان داشت.

مردم ایران در این راهپیمایی باشکوه، آمریکا را همچنان طاغوت و تجسّم عینی شرارت، خشونت، رذالت، بحران‌سازی و جنگ‌آفرینی در جهان دانستند و تاکید کردند در برابر زیاده‌خواهی تیم ضد بشری "دونالد ترامپ" کوتاه نخواهند آمد.

آمریکا بعد از خروج از برجام  کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته است.

"ترامپ" سه شنبه 18 ثور به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده است.

ایران نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی در منطقه دارد.

 

کلیدواژه