دلو 23, 1397 10:13 Asia/Kabul
  •  سرلشکر باقری: نشست ورشو تاثیری در قدرت ایران ندارد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نشست ورشو را "بی ارزش"توصیف کرد و گفت: این نشست تاثیری در اقدامات و قدرت ایران نخواهد داشت.

سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در گفت وگو با ایرنا با اعلام اینکه لهستان قول داده است که در نشست ورشو هیچ حرفی ضد ایران زده نمی شود، افزود: باید منتظر بود تا این نشست برگزار شود و دید که لهستانی ها چقدر به قول خود وفادار هستند.
«مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا در ادامه تلاش‌های این کشور برای القای سیاست ایران‌ هراسی 21 جدی اعلام کرد، واشنگتن در نظر دارد نشستی با موضوع ایران در روزهای 24 و 25 دلو در ورشو لهستان برگزار کند.
کشورهای بزرگ اروپایی به علاوه بسیاری از کشورهای منطقه از جمله کشورهای مهم عربی و ترکیه از مشارکت در این نشست به رغم دعوتی که واشنگتن از آنها کرده، خودداری کرده اند.
«محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران در واکنش به اعلام برگزاری کنفرانس ضد ایرانی در لهستان از سوی آمریکا، به کشور میزبان و شرکت‌کنندگان این کنفرانس یادآوری کرد: کسانی که در آخرین نمایش ضد ایرانی توسط آمریکا شرکت کرده بودند، یا مرده‌اند، یا بی آبرو شده و یا به حاشیه رانده شده اند؛ و ایران قوی تر از همیشه است. رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: دولت لهستان نمی تواند این ننگ را پاک کند؛ در حالی که ایران، لهستانی ها را در جنگ جهانی دوم نجات داد؛ این کشور اکنون میزبان یک سیرک درمانده ضد ایرانی می شود.

کلیدواژه