دلو 23, 1397 10:37 Asia/Kabul
  •  راهپیمایی چهل سالگی انقلاب اسلامی؛حضوری با پیام های جهانی/تحلیل

مردم  ایران در جشن ملی چهل سالگی انقلاب ؛ جدای از هرگونه سلیقه و گرایش سیاسی با مشارکت هوشمندانه خود در این روز تاریخی و سرنوشت‌ساز، صفحه زرین دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند.

حضور پر معنای مردم ایران در برهه های  حسا س  همواره  پراثر بوده است .امسال نیز مردم ایران با حضور چشمگیر در راهپیمایی 22 بهمن به خیابان ها آمدند ودر شعارهایشان برایستادگی برآرمان های انقلاب تاکید کردند . شعارهای روز 22 بهمن علیه دولتمردان امریکا نیز نشان از دشمن شناسی و آگاهی ملتی دارد که  همواره به تهدید کنندگان پاسخی در خور داده است .

تردیدی نیست که ملت ایران با اقتدار و همبستگی  از چالش‌ها  و توطئه های امریکا و همپیمانانش عبورکرده وپس از این نیز پیروزمندانه به راه خودادامه خواهد داد .از این دید گاه ،حضوردرخشنده مردم  ایران در جشن بزرگ چهل سالگی انقلاب یکبار دیگر نشان داد که  ملت ایران با وجود مشکلات و برخی کمبودها ؛ هرگز از پای نمی نشیند و دشمنان را همچنان  در حسرت دیدن  شکست و ناتوانی  ایران نگه خواهد  داشت  .

هشام جابر؛ کارشناس لبنانی و رئیس مرکز« مطالعات خاورمیانه » درارزیابی اقتدار نظام جمهوری اسلامی می گوید : "امروز انقلاب اسلامی ایران پس از گذشت ۴۰ سال در اوج شادابی و جوانی خود قرار دارد. انقلاب اسلامی از همان ابتدا با انواع توطئه‌ها، فشارها و محاصره‌ها روبرو شد، اما با این وجود استوار باقی ماند.......انقلاب اسلامی  امروز به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است,  "

 استقلال، عزت و سربلندی  ملت ایران در حقیقت  برآیند این حضور ویکپارچگی  در برهه های حساس و تاریخی است .با تکیه بر همین منبع واقعی قدرت است  که ملت ایران توانسته است  توطئه های بزرگی را پشت سربگذارد  و با قدرت در  مقابل همه  تهدید ها بایستد .این واقعیتی است که  حتی دشمنان  ملت ایران به ان اذعان دارند .

گروه اطلاعاتی «سوفان» مستقر در نیورک ، در گزارشی که روز دوشنبه (22 دلو 1397) با عنوان «انقلاب انعطاف‌پذیر ایران» منتشر شد؛  تأکید کرد:" چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شرایطی برگزار می‌شود که جایگاه منطقه‌ای این کشور به بالاترین سطح از سال 57 تا کنون رسیده است."

این گزارش تأکید می‌کند: «وضع مجدد تحریم‌های آمریکا از جانب دولت دونالد ترامپ علیه ایران نتوانسته ایران را در سطح جامعه بین‌الملل منزوی کند »

انقلاب اسلامی ایران پس از گذشت 40 سال ؛ برغم همه تبلیغات و القائات دشمنان  همچنان دراوج اقتدار؛ پویایی وشادابی قرار دارد وبا وجود انبوه توطئه‌ها  نشان داده  که  نمی توان یک ملت بزرگ  را شکست داد. مردم  ایران ثابت کردند در هیچ شرایطیتسلیم زورگویی و باجخواهی امریکا نخواهند شد و با روحیه قوی  به راه خود ادامه  خواهند داد .این پایداری و حفظ  روحیه استکبار ستیزی  از مولفه های مهمی است که محاسبات دشمنان را بر هم می زند و موجب استحکام پایه های انقلاب می شود. این حضوریکپارچگی؛ همدلی و وحدت ملت ایران رابه نمایش می گذارد. ازاینروست که حضور پر شور مردم در راهپیمایی 22 بهمن حاوی پیامی روشن  و صریح است  که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. پیامی که به دوستداران انقلاب اسلامی امید می بخشد  و دشمنان را مایوس می کند.

کلیدواژه