آمریکا به دنبال تکرار بحران سوریه در آمریکای لاتین است
(last modified 1397-11-23T11:23:19+00:00 )
دلو 23, 1397 15:53 Asia/Kabul
  • آمریکا به دنبال تکرار بحران سوریه در آمریکای لاتین است

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل گفت: کاخ سفید با دخالت آشکار در تحولات ونزوئلا درصدد تکرار بحران سوریه در آمریکای لاتین است.

«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل روز سه شنبه در دیدار  جمعی از مقامات سیاسی، پارلمانی و اساتید دانشگاه های آمریکای لاتین و حوزه بالکان  در تهران با اشاره به مداخلات آمریکا در ونزوئلا افزود: آمریکا فقط به منافع خود می اندیشند و دوست هیچ کشوری به شمار نمی‌رود.
امیر عبداللیهان گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد به راه حل سیاسی در همه بحران ها از ونزوئلا تا یمن، بحرین، لیبی و سوریه است و در  چهل سال گذشته به سیاست نادرست آمریکا "نه" گفت و روی پای خود ایستاد.
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در اموربین الملل تاکید کرد: با وجود رفتار خصمانه آمریکا، ایران گام‌های استوار خود را با قدرت در مسیر پیشرفت، توسعه و رفاه مردم تداوم می بخشد و تعامل سازنده با همه کشورهای جهان به استثنای رژیم نامشروع اسرائیل، همواره در دستور کار جدی سیاست خارجی و دیپلماسی پارلمانی ایرانی قرار دارد.
براساس این گزارش، مقامات سیاسی، پارلمانی و اساتید دانشگاه های آمریکای لاتین و حوزه بالکان، شرکت کننده در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ضمن عرض تبریک به ملت ایران گفتند: علی‌رغم اعمال تحریم های آمریکا، وجود فضای تبلیغاتی منفی رسانه های غربی ضد ایران و مشکلاتی که تحریم می‌تواند برای کشور ایجاد کند، مشاهده کردند که در نشاط و رفتار مردم ایران هیچ آثار نگران کننده ای از تحریم به چشم نمی خورد.

کلیدواژه