دلو 23, 1397 16:15 Asia/Kabul
  • کنعانی: ایران طی چهار دهه گذشته پیشرفت های چشمگیری داشته است

رئیس دفتر حافظ منافع ایران در مصر گفت: جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته با وجود همه موانع و فشارهای خارجی، در زمینه های مختلف رشد چشمگیری داشته است.

«ناصر کنعانی» رئیس دفتر حافظ منافع ایران در مصر دوشنبه شب در مراسمی که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در قاهره برگزار شد، افزود: رشد و پیشرفت، هدف مشترک دولت های متوالی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که با خواست و اراده ملت، توانسته است در میان کشورهای جهان، جایگاهی رفیع کسب کند.
کنعانی تصریح کرد: براساس گزارش سازمان ملل متحد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جایگاه ایران در شاخص توسعه انسانی قابل توجه است و جایگاه اقتصادی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی از رتبه 26 در سال 1979 به رتبه 18 در سال 2017 بهبود یافته است.
رئیس دفتر حفاظ منافع ایران در مصر درباره روابط دوکشور نیز گفت: با توجه به روابط تاریخی و دیرینه ایران و مصر و اصول اساسی مشترک مبتنی بر حل مسالمت آمیز بحران ها و مشکلات منطقه ای و مقابله با تروریسم، دیر یا زود روابط تهران و قاهره گسترش خواهد یافت.
کنعانی با اشاره به زمینه های مشترک همکاری ایران و مصر افزود: ثبات، توسعه و امنیت مصر برای ایران حایز اهمیت است و اگر مصر برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران، اراده سیاسی داشته باشد، ایران نیز به گرمی از آن استقبال می کند.
رئیس دفتر حافط منافع ایران در مصر تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با همه کشورهای جهان، به استثنای رژیم صهیونیستی، سیاست همکاری در پیش گرفته است اما با این وجود، شاهد سیاست‌های خصمانه برخی کشورها و در صدر آنها، آمریکا بوده است.

کلیدواژه