دلو 23, 1397 16:25 Asia/Kabul
  • بازتاب راهپیمایی 22 بهمن 97 در رسانه های خارجی

حضور باشکوه و معنادار ملت بزرگ ایران در راهپیمایی 22 بهمن 97 ( 11 فوریه 2019)جلوه های بی نظیری را خلق کرد، زیرا هم جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی به شایستگی برگزار شد و هم تلاش گسترده مقام های آمریکایی و صهیونیستی برای ناامیدکردن ملت ایران به یاس تبدیل شد.

مشارکت میلیون ها ایرانی در سرتاسر ایران در 22 بهمن از چشمان رسانه های خارجی پنهان نماند و حضور گسترده مردم و پیام این حضور به صورت ویژه ای در گزارش های خبری در رسانه های جهان بازتاب یافت.

خبرگزاری رویترز مشارکت  مردم ایران را در  راهپیمایی 22 بهمن گسترده ارزیابی کرد و در انعکاس سخنرانی رئیس جمهوری به نقل از وی گفت که ایران مصمم است که قدرت نظامی و برنامه موشکی بالستیک خود را افزایش دهد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که با وجود بارش باران از اجتماع 'هزاران نفر' در مرکز تهران خبر داد و انقلاب اسلامی چهل سال پیش را زلزله ای سیاسی خواند که به هزاران سال سلطنت پایان داد و پژواک آن هنوز در منطقه طنین انداز است.

 

'فردریک پلتن' خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا که از میدان آزادی تهران و حضور میلیونی مردم تهران گزارش می داد، گفت: مردم ایران از مشکلات بوجود آمده همچون دشواری اقتصادی که با خروج دولت آمریکا از توافق هسته ای برای آنان رقم خورد، آگاه هستند و از دولت آمریکا به ویژه از ترامپ خشمگین هستند.

شبکه خبری 'رای نیوز 24' ایتالیا نیز گزارش داد: مردم ایران روز دوشنبه زیر بارش باران، در لحظه ای دشوار برای ایران که با تحریم های جدید امریکا دچار افزایش قیمت ها و تورم شده اند، در این مراسم مشارکت داشتند.

خبرگزاری شین هوا چین نیز گزارش داد، مردم ایران در راهپیمایی بزرگ خود در شهرها و استان های مختلف کشور، شعارهایی علیه دولت 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا و تحریم های آن کشور علیه ملت ایران، سر دادند.

برای پوشش مراسم راهپیمایی امسال، از 6 هزار و 500 خبرنگار داخلی وخارجی حاضر درمراسم،  300 تن از رسانه های بین المللی بودند تا برای مخاطبان خود در سراسر جهان از تکرار توفانی حرکت ملت ایران گزارش کنند.

کلیدواژه