حزب‌الله لبنان: آمریکا و اسرائیل پشت حمله تروریستی سیستان‌ وبلوچستان قرار دارند
(last modified 1397-11-25T06:38:08+00:00 )
دلو 25, 1397 11:08 Asia/Kabul
  • حزب‌الله لبنان: آمریکا و اسرائیل پشت حمله تروریستی سیستان‌ وبلوچستان قرار دارند

حزب‌الله لبنان بامداد پنجشنبه در بیانیه ای حمله تروریستی در استان سیستان و بلوچستان، جنوب شرق ایران را محکوم و تصریح کرد؛ آمریکا، اسرائیل و همپیمانان منطقه ای آنها پشت این جنایت ننگین هستند.

حزب الله لبنان تصریح کرد، گروه های تروریستی که آمریکا، اسرائیل و متحدان آنها در منطقه ایجاد کرده اند در این جنایت نقش داشته‌اند. 

حزب الله لبنان افزود: این گروه های جنایتکار که از حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خشمگین شده بودند، دست به اقدامی زدند که چهره حقیقی تروریسم سازمان یافته به سرکردگی آمریکا را نمایان ساخت.

حزب الله لبنان خاطرنشان کرد، همزمانی این انفجار با نشست ضد ایرانی ورشو که آمریکا سرکردگی آن را برعهده دارد نشان دهنده هماهنگی کامل بین آمریکا و گروه های جنایتکار برای ایجاد بی ثباتی و ناامنی در جمهوری اسلامی است.

در بیانیه حزب الله لبنان تاکید شده است، این جنایت ها مردم ایران را تضعیف نمی کند بلکه قدرت و انگیزه آنها را بر ادامه مسیر پیشرفت و شکوفایی بیشتر می کند.

رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی و رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز چهارشنبه شب  حمله تروریستی سیستان و بلوچستان را شدیدا محکوم و بر همکاری کشورهای منطقه برای نابودی تروریسم تاکید کرد.

"سید عمار حکیم" ضمن محکومیت این حمله تروریستی، با رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و ملت ایران و همچنین خانواده‌های داغدار این جنایت اعلام همبستگی کرد.

چهارشنبه شب یک دستگاه اتوبوس حامل مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در جاده خاش- زاهدان در استان سیستان و بلوچستان هدف حمله انتحاری قرار گرفت.

در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد، 27 از حافظین مرزهای ایران شهید و 13 نیز زخمی شدند.

گروهک تروریستی جیش الظلم که مورد حمایت عربستان و آمریکا است  در بیانیه ای مسئولیت این جنایت را برعهده گرفت.

کلیدواژه