دلو 25, 1397 12:58 Asia/Kabul
  • واکنش ظریف به توهم نتانیاهو ضد ایران

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به پیام توییتری نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره جنگ با ایران واکنش نشان داد.

"محمدجواد ظریف" چهارشنبه‌شب در توییتر در واکنش به توهم "بنیامین نتانیاهو" درباره جنگ با ایران تاکید کرد: ایران همواره توهمات نتانیاهو را می‌شناسد، ا‌کنون جهانیان و آنان که در سیرک ورشو حاضرند هم آن را می‌دانند. 

پس از آنکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در حاشیه نشست ورشو، از دیدار با رهبران عرب برای جنگ با ایران سخن گفت، سخنگوی نتانیاهو در توجیه این توهم گفت: منظور نخست وزیر اسرائیل مبارزه با ایران بوده است.

درهمین حال؛ حساب کاربری بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در توئیتر چهارشنبه‌شب پیامی که خواستار جنگ با ایران شده بود را حذف کرد. 

اصرار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای معرفی نشست ورشو ضد ایران درحالی است که دولت‌های آمریکا و لهستان با فشار افکار عمومی و مسئولان اروپایی مجبور شده‌اند از دستور کار ضدایرانی نشست ورشو عقب‌نشینی و اعلام کنند اهداف نشست ورشو فراتر از تمرکز صرف بر ایران است. 

به‌رغم این عقب‌نشینی، نشست ورشو باز هم مورد استقبال جدی واقع نشد و کشورهای اروپایی ترجیح دادند از حضور در آن خودداری و یا در سطح پایین در آن شرکت کنند.

"محمدجواد ظریف" وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه‌های خارجی در تهران گفت: نشست ورشو که تحت رهبری آمریکا برگزار می‌شود، هدف اصلی آن تحت فشار قرار دادن ایران است.

وزیر خارجه ایران در عین حال نشست ورشو را از آغاز شکست خورده دانست.

کلیدواژه